ناکامی طلا برای صعود به بالای 1200 دلار

ناکامی طلا برای صعود به بالای 1200 دلار
طلا در بازار جهانی پس از کاهش در ساعات پایانی روز گذشته، تحت تاثیر دلار قوی و عدم تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز زرد لطمه دید و پایین 1200 دلار باقی ماند.
طلا در بازار جهانی پس از کاهش در ساعات پایانی روز گذشته، تحت تاثیر دلار قوی و عدم تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز زرد لطمه دید و پایین 1200 دلار باقی ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سه شنبه بازار سنگاپور پس از کاهش 0.3 درصدی در روز دوشنبه، تغییر چندانی نداشت و 1183 دلار معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت و به 1181 دلار رسید.
یونان روز دوشنبه با پرداخت 750 میلیون یورو (837 میلیون دلار) بدهی صندوق بین المللی پول یک روز زودتر از موعد مقرر، نگرانیها نسبت به احتمال ورشکستگی این کشور را رفع کرد. طلا هفته گذشته با افزایش نگرانیها نسبت به وضعیت دشوار یونان برای اجتناب از ورشکستگی صعود کرده بود. قیمت طلا در هفته گذشته همچنین پس از انتشار گزارشی که رشد محدود دستمزد در آمریکا نشان داد و احتمال تاخیر در زمان افزایش نرخهای بهره را بالا برد، صعود کرد. نرخهای بهره بالا جذابیت طلا را که سرمایه گذاری بدون بهره است، کاهش می‌دهد و صعود قیمت این فلز ارزشمند را محدود می‌کند.
یکی از معامله‌گران سقوط بیشتر طلا در پایین 1200 دلار را پیش بینی کرد. صعود ارزش دلار بدبینی نسبت به طلا را تقویت کرده است زیرا دلار قویتر معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود برای خریداران ارزهای خارجی گران می‌کند و در نتیجه به جذابیت این فلز به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه لطمه می‌زند.
دلار روز دوشنبه در بالاترین سطح یک هفته گذشته در برابر یورو معامله شد.
ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است روز جمعه شدیدترین کاهش امسال را تجربه کرد که منعکس کننده دیدگاه منفی سرمایه گذاران بود.
به گفته تحلیلگران فنی شرکت اسکاتیا موکاتا، قیمت طلا نزولی است و تا اوال ماه مه ممکن است به سطح 1170 دلار سقوط کند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۳:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد