اونس در قفس فنی

اونس در قفس فنی
اونس فلز زرد هفته کاری جدید را با نوسان پیرامون قیمت 1185 دلار آغاز کرد.
اونس فلز زرد هفته کاری جدید را با نوسان پیرامون قیمت 1185 دلار آغاز کرد. هر اونس فلز زرد که روز جمعه روی قیمت 1187 دلار ایستاده بود، روز دوشنبه تا ساعت 8 بعدازظهر به وقت تهران به قیمت 1179 دلار رسید، گرچه هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی روز ثبت شده باشد. این روند که همسو با پیش‌بینی‌های مبنی ‌بر ادامه «حبس بازه‌ای» طلا بود، در حالی رقم خورد که بازارهای جهانی هفته جدید را با اخبار مهمی از اقتصاد چین آغاز کردند.
بانک مرکزی چین روز یکشنبه اعلام کرد تصمیم گرفته تا سیاست‌های محرک پولی را همچنان ادامه دهد. بانک مرکزی چین در واقع برای سومین بار در 6 ماه اخیر نرخ بهره را کاهش داده تا مانع از کاهش رشد اقتصادی این کشور شود. براساس گزارش بلومبرگ، بخش مسکن چین در ماه‌های اخیر با چنان نزولی روبه‌رو بوده که مقام‌های چینی را نگران کرده است. از سوی دیگر بحران بدهی شرکت‌های دولتی نیز به شدت رشد اقتصادی چین را تهدید می‌کند. بانک مرکزی چین روز یکشنبه نرخ بهره را با 25/ 0 درصد کاهش به کمتر از 1/ 5 درصد رسانده است. نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ جهان افت داشته و روند واردات و صادرات این کشور هم نزولی شده است. این مساله دستیابی به هدف رشد اقتصادی 7 درصدی را برای مقام‌های چین در سال 2015 میلادی، سخت خواهد کرد. هدف گرفتن رشد 7 درصدی در حالی رخ می‌دهد که چین چند سال پیش رشدهای دو رقمی را برای خود ثبت می‌کرد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که چین برای دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر، نیاز به اجرای سیاست‌های محرک پولی بیشتری خواهد داشت. با اعلام سیاست‌های پولی جدید بانک مرکزی چین، ارزش یوآن با کاهش روبه‌رو شد، ولی شاخص سهام در بازارهای آسیایی افزایش یافت. با این همه شاخص‌های اروپایی به‌خاطر ادامه نگرانی‌ها درباره اقتصاد یونان با افت روبه‌رو شدند. اخبار چین به رشد اونس کمک کرد، اما فشار فنی موجود در بازار اونس را دوباره با کاهش ارزش روبه‌رو کرد. روز گذشته قیمت نفت خام هم نوسان شدیدی نداشت تا اثر آن بر بازار طلا اندک باشد. شاخص دلار روز دوشنبه افزایش داشت تا فشار روی اونس را حفظ کند. کاهش نرخ بهره در چین و در بسیاری دیگر از کشورها در حالی ادامه دارد که فدرال رزرو این روزها به فکر تعیین زمان افزایش نرخ‌های بهره خود است. در حالی که افزایش نرخ‌های بهره چین باید به نفع طلا تمام شود، افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو به ضرر طلا است.
روندی که صبح دوشنبه رقم خورد تقریبا همسو با پیش‌بینی کارشناسان مبنی‌بر احتمال ادامه «حبس بازه ای» طلا در هفته کاری جاری بود. اونس طلا در هفته کاری گذشته گرفتار «حبس بازه‌ای» بود تا کارشناسان از احتمال ادامه گرفتار بودن اونس در یک بازه قیمتی سخن بگویند. با این همه آنچه در نظرسنجی‌ها واضح است، مشخص نبودن برآیند نظرات مختلف درباره روند دقیق‌تر کوتاه‌مدت است. اونس در هفته کاری گذشته با نوسان‌های محدود روزانه از قیمت 1177 دلار به قیمت 1190 دلار رسید اما در ادامه به 1179 دلار کاهش یافت، با این حال پیش‌بینی کارشناسان درباره روند کوتاه‌مدت فلز زرد جهت‌گیری مشخصی ندارد. در آخرین نظرسنجی آنلاین کیتکو، 208 نفر رای داده‌اند که از این میان 93 نفر معادل 45 درصد افزایش و 75 نفر معادل 36 درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. 40 نفر معادل 19 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند، اما در نظرسنجی از کارشناسان 21‌نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 4 نفر معادل 19 درصد افزایش و 7 نفر معادل 33 درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند؛ 10 نفر معادل 48 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند. تازه ترین تحلیل تکنیکال نیز نشان می‌دهد قیمت طلا در روزهای آینده بین 1168 تا 1199 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود. به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی «اینوستینگ»، تحلیل تکنیکال اینوستینگ حاکی است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت
 1168 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود طلا با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1199 دلار است و اگر این سطح شکسته شود طلا بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری می‌شود. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۹:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد