صعود طلا در بازار جهانی

صعود طلا در بازار جهانی
طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره، به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود کرد.
طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره، به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود کرد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه بازار سنگاپور 1210 دلار در مقایسه با 1212 دلار در روز سه شنبه معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.3 درصد کاهش یافت و به 1210 دلار رسید.
شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.6 درصد افزایش یافت و به 242 یوان در هر گرم (1213 دلار در هر اونس) رسید.
کمیته بازار آزاد فدرال قرار است روز جاری بیانیه سیاست پولی را در پایان نشست دو روزه خود منتشر کند در حالیکه آمار اقتصادی کمتر از حد مطلوبی که اخیرا در آمریکا منتشر شده اند از جمله میزان اعتماد مصرفی که روز سه شنبه منتشر شد، انتظار افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره را کمتر کرده اند و باعث پشتیبانی از قیمت طلا در روزهای اخیر شده است.
تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند پیش بینی می‌کنند لحن بیانیه بانک مرکزی آمریکا با توجه به آمار اقتصادی اخیر محتاطانه باشد که در این صورت احتمالا دلار تحت فشار قرار می‌گیرد و طلا پشتیبانی بیشتری می‌شود.
دلار ضعیف‌تر جذابیت طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر نرخ‌های بهره پایین‌تر از طلا به عنوان دارایی بدون بازده حمایت می‌کند.
با اینهمه صعود طلا در روزهای اخیر به تقاضای فیزیکی برای طلا لطمه زده است. واردات طلای چین که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان است در ماه مارس از هنگ کنگ کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در هفت ماه گذشته رسید.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از افزایش در دو روز گذشته، 0.4 درصد کاهش یافت و به 16.5726 دلار رسید. هر اونس پلاتین 0.1 درصد کمتر بود و به 1156 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.1 درصد کاهش، 776 دلار معامله شد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۷:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد