عامل هندوچین در بازار آمریکایی طلا

عامل هندوچین در بازار آمریکایی طلا
با توجه زیادی که هفته گذشته به جزئیات صورت جلسه نشست قبلی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو شد، داده‌های اقتصادی آمریکا در هفته کاری جدید به دقت دیده‌بانی خواهد شد.
با توجه زیادی که هفته گذشته به جزئیات صورت جلسه نشست قبلی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو شد، داده‌های اقتصادی آمریکا در هفته کاری جدید به دقت دیده‌بانی خواهد شد. تردیدی نیست که بازار فلزات گرانبها نیز از این دقت مستثنا نخواهد بود، اما بازار طلا در روزهای پیش‌رو به میزان رشد چین و همچنین میزان تقاضای هند نیز به شدت توجه خواهد داشت.
مهم‌ترین مساله اقتصاد آمریکا در حال حاضر زمان افزایش نرخ‌های بهره است و این مساله خود وابسته به قدرت احیای آمریکا است. صورت‌جلسه‌ای که چهارشنبه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که اعضای کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا چندان نگران ضعف داده‌های موجود نیستند تا احتمال افزایش نرخ‌های بهره در همین سال میلادی تقویت شود. به این ترتیب داده‌هایی که در روزهای آینده از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان منتشر خواهد شد کمک بیشتری به معامله‌گران برای پیش‌بینی رفتار سیاست‌گذاران پولی آمریکا خواهد کرد. 
دوشنبه گذشته اونس به بالاترین قیمت خود در یک و نیم ماه گذشته رسید، رشدی که حاصل از انتشار داده‌های بسیار بدتر از انتظار از بازار کار آمریکا بود. این گزارش باعث شد برخی کارشناسان از احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ‌های بهره بگویند. اما دلار در طول هفته تحت‌تاثیر اخبار مختلف از اوج خود پایین آمد. تقویم هفته کاری جدید پر از داده‌های اقتصادی آمریکا شامل خرده‌فروشی، تولید صنعتی، تورم و داده‌های بخش مسکن است؛ بنابراین معامله‌گران بازار طلا و دیگر بازارها این داده‌های را بررسی خواهند کرد تا سعی کنند به نظر مقام‌های فدرال رزرو نزدیک‌تر شوند. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو روزهای 28 و 29 آوریل نشست مهمی برگزار خواهد کرد.
معامله‌گران همچنین به میزان تقاضای هند چشم خواهند داشت. این کشور از اواخر ماه آوریل شاهد برگزاری جشن‌های مهمی خواهد بود. در این هفته همچنین آمار رشد اقتصادی چین به شدت مورد توجه خواهد بود زیرا چین بزرگ‌ترین واردکننده طلا در جهان است.
بارت ملک، مدیر بخش استراتژی کالاهای پایه در موسسه «تی‌دی سکیوریتیز» می‌گوید: «بازار طلا به شدت به آخرین فهرست حقوق بگیران آمریکا واکنش نشان داد. این آمار بسیار بدتر از انتظارها بود و این باعث می‌شود که انقباضی شدن سیاست‌های پولی به تعویق بیفتد. با این حال صورت‌جلسه کمیته بازار آزاد نشان داد که فدرال رزرو چندان نگران داده‌های ضعیف نیست.»
تعویق افزایش نرخ‌های بهره به نفع طلا و به ضرر دلار است. اگر فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش ندهد، هزینه - فرصت نگه داشتن طلا کاهش می‌یابد. شان لوسک، مدیر صندوق تجاری «والش تریدینگ» می‌گوید: «ما در این هفته مقادیر زیادی داده‌های اقتصادی خواهیم داشت و این داده‌ها در مرکز توجه بازار خواهند بود.» جزئیات داده‌ها و رویدادهای این هفته کاری را در جدول مشاهده می‌کنید. معامله‌گران بازارهای سهام، اوراق قرضه، فلزات و دیگر بازارها همه تلاش خواهند کرد با استفاده از این داده‌ها، سیاست‌های احتمالی فدرال رزرو در آینده را پیش‌بینی کنند. بارت‌ملک می‌گوید: «بر اساس آنچه از فدرال رزرو شنیده‌ایم، هر اقدامی از سوی سیاست‌گذاران تحت‌تاثیر انتظارات تورمی و دیگر داده‌ها خواهد بود. داده‌های قوی‌تر احتمال انقباضی شدن سیاست‌ها را تشدید خواهد کرد و داده‌های ضعیف‌تر این احتمال را کاهش خواهد داد. انتظار ما این است که داده‌های این هفته ضعیف باشند و طلا از این روند نفع ببرد.» لوسک نیز می‌گوید: «اخبار بد برای طلا خبر خوب است.» به‌علاوه، بازار به نظرات تعدادی از سخنگویان فدرال رزرو توجه خواهد داشت. جیم کمیسکی، از مدیران ارشد موسسه «آرکر فایننشال سرویسز» با اشاره به این موضوع می‌گوید: «به این ترتیب پیش‌بینی روند بازار طلا بسیار مشکل است. همه توجه‌ها معطوف به این قضیه خواهد بود که آیا نرخ‌های بهره در ماه ژوئن افزایش خواهد یافت یا خیر.»
فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه «پرایس فیوچرز گروپ» می‌گوید: «همزمان با توجه به داده‌های آمریکا، رشد چین نیز مورد توجه خواهد بود. اگر رشد چین کمی کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد، طلا با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو خواهد شد. این احتمال نیز وجود دارد که چین به سیاست‌های به شدت تحریکی خود ادامه دهد.»
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۰:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد