افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
طلا در بازار جهانی پس از انتشار آماری که نشان داد میزان اشتغال در آمریکا کمتر از حد مطلوب افزایش یافته است و بر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در این کشور سایه افکند، برای دومین روز صعود کرد.
طلا در بازار جهانی پس از انتشار آماری که نشان داد میزان اشتغال در آمریکا کمتر از حد مطلوب افزایش یافته است و بر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در این کشور سایه افکند، برای دومین روز صعود کرد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار لندن حداکثر یک درصد افزایش یافت و به 1218 دلار رسید و در سنگاپور 1217 دلار معامله شد. بازارهای مالی در چین، استرالیا و هنگ کنگ روز دوشنبه تعطیل بودند.
در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 1.4 درصد افزایش به 1217 دلار رسید.
طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون که سرمایه گذاران مدام در حال ارزیابی اطلاعات برای تخمین زمان افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا بوده اند، 2.8 درصد رشد قیمت داشته است.
گزارش اشتغال مایوس کننده که یکی از معیارهای مهم بانک مرکزی این کشور در تصمیم گیری برای افزایش نرخ‌های بهره است، احتمال تاخیر در افزایش نرخ‌های بهره را مطرح کرده است.
جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات این بانک ماه گذشته با توجه به احیای اقتصادی، احتمال افزایش نرخ‌های بهره تا ژوئن را مطرح کردند با اینهمه اظهار کردند احتمالی‌ترین زمان برای این افزایش سپتامبر خواهد بود. انتشار گزارش نشست مارس این بانک در چهارشنبه جاری احتمالا شفافیت بیشتری درباره رویکردش ایجاد می‌کند. افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و به جذابیت این فلز زرد برای سرمایه گذاران لطمه می‌زند و از سوی دیگر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.
بانک جی پی مورگان اخیرا در واکنش به کاهش چشمگیر قیمت طلا در فوریه و اوایل مارس، قیمت مورد پیش بینی برای طلا در سال 2015 را مورد بازبینی نزولی قرار دارد و پیش بینی کرد قیمت طلا برای کل سال 2015 به میزان 3.6 درصد کاهش پیدا کرده و به 1188 دلار در هر اونس می‌رسد.
طلا پس از اینکه در ژانویه تحت تاثیر کندی اقتصادهای جهان که تردیدها را نسبت به احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا برانگیخته بود، هشت درصد رشد کرده و به رکورد بالای 1300 دلار صعود کرده بود، در فوریه تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره، 5.2 درصد کاهش یافت و در ماه مارس 2.5 درصد سقوط کرد که دومین کاهش ماهانه متوالی بود.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد صعود کرد و به 17.1023 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 2.1 درصد افزایش، 1180 دلار معامله شد که بالاترین سطح از ششم مارس بود و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 2.5 درصد افزایش، به 764 دلار رسید. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۳:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد