جهش 24 هزار تومانی سکه

جهش 24 هزار تومانی سکه
سکه در نخستین ساعت فعالیت بازار در هفته جاری 915 هزار تومان قیمت‌گذاری شد که این موضوع نشان‌دهنده افزایش 45هزار تومانی قیمت سکه در دو روز ابتدایی هفته است.
دومین روز هفته برای بازار ارز روز تخلیه هیجانات حاصل از تفاهم لوزان بود؛ به طوری که دلار با ادامه روند صعودی خود که از ظهر شنبه آغاز شده بود 30 تومان دیگر بالا رفت و به کف کانال 3300 تومان رسید. این در حالی است که دلار درنخستین ساعات فعالیت بازار در هفته جاری تحت‌تاثیر هیجان ناشی از تفاهم پنج‌شنبه شب لوزان با کاهش 110 تومانی از آخرین قیمت سه‌شنبه هفته گذشته، 3200 تومان قیمت‌گذاری شده بود. افزایش100 تومانی قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته نشان‌دهنده تخلیه هیجانات ارزی حاصل از این تفاهم است. همچنین روز گذشته قیمت سکه در ادامه روند افزایشی خود 24 هزار تومان دیگر افزایش یافت و به قیمت 965 هزار تومان رسید.
بازار ارز از نخستین روز هفته تحت‌تاثیر تفاهم هسته ای لوزان میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 که پنج‌شنبه شب اعلام شد نوسان‌های فراوان قیمتی را تجربه کرده است. بر همین اساس پیش از ظهر شنبه قیمت دلار تا قیمت 3200 تومان کاهش یافت، اما در نهایت با افت 60 تومانی در مقایسه با آخرین قیمت ثبت شده در روز سه شنبه هفته گذشته به 3270 تومان در ساعت 18 رسید. صبح روز شنبه دلار آنچنان که پیش‌بینی می‌شد به تفاهم لوزان واکنش نشان داد و تا قیمت 3200 تومان نیز کاهش یافت. این کاهش قیمت در نخستین ساعات فعالیت بازار ارز در روز شنبه موجب شد رفتارهای هیجانی در بازار افزایش یابد و مردم اقدام به فروش ارز در همان ساعات ابتدایی فعالیت بازار کنند. اما از ظهر روز شنبه روند حرکتی دلار تغییر کرد و دلار در مدار صعود قرار گرفت و تخلیه هیجان ارزی ناشی از تفاهم لوزان از همان ظهر شنبه آغاز شد. نوسانات ارزی روز شنبه در حالی رخ داد که فعالان بازار معتقد بودند بازار ارز تحت‌تاثیر واکنش‌های هیجانی به تفاهم لوزان قرار دارد و در این میان مردم عادی نقش پررنگ‌تری در بازار ایفا می‌کردند. 
روز یکشنبه در نخستین ساعات فعالیت بازار ارز، دلار در بسیاری از صرافی‌ها بدون تغییر نسبت به قیمت نهایی روز شنبه، 3270 تومان قیمت گذاری شد، اما در ادامه روند صعودی که از ظهر شنبه آغاز شده بود به‌صورت پلکانی افزایش قیمت را تجربه کرد. در نهایت روز گذشته دلار با افزایش 30 تومانی یک کانال بالاتر آمد و به قیمت 3300 تومان
رسید.
دلار روز گذشته در شرایطی به قیمت 3300 تومان رسید که در نخستین ساعات فعالیت بازار در هفته جاری تحت‌تاثیر واکنش هیجانی به تفاهم پنج‌شنبه شب لوزان با کاهش 110 تومانی مواجه شده بود. به این ترتیب از ابتدای فعالیت بازار در هفته جاری تا پایان فعالیت بازار ارز در روز یکشنبه قیمت دلار 100 تومان افزایش یافت که نشان‌دهنده تخلیه هیجانات هسته‌ای در بازار است. 
بازیگران غیر‌رسمی ارز معتقدند هیجان حاصل از تفاهم لوزان در بازار تا حدودی به پایان رسیده است و هم‌اکنون بازار چشم انتظار واکنش‌های سیاسی به این تفاهم است. گفته می‌شود به دلیل همین انتظار  است که روز گذشته حجم معاملات در بازار کاهش یافت. برخی معامله‌گران در انتظار افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند، در حالی که متقاضیان چشم انتظار واکنش مثبت به تفاهم لوزان و در پی آن ایجاد بار روانی مثبت در بازار و کاهش قیمت هستند. 
روز گذشته دلار در حالی افزایش 30 تومانی قیمت را تجربه کرد که در پی ادامه‌دار بودن روند صعودی ارز و تخلیه هیجانات ارزی از شدت نوسانات قیمتی ارز کاسته شد. دلار در طول معاملات روز گذشته در محدوده قیمتی 3270 تومان تا 3310 تومان نوسان داشت، اما در نهایت در کف کانال جدید ایستاد.
فعالان بازار در این زمینه معتقدند از هیجانات ارزی حاصل از تفاهم لوزان در بازار تا اندازه قابل‌توجهی کاسته شده است و بازار چشم انتظار تحولات سیاسی مرتبط با این تفاهم در داخل کشور و واکنش‌ها به آن است. به گفته فعالان بازار، نوسانات ارزی بازار طی روزهای اخیر یک امر طبیعی است و طی روزهای آینده نیز شاهد بروز چنین نوسان‌هایی خواهیم بود. 
سکه در مدار صعود
روز گذشته سکه نیز به روند صعودی خود که از ابتدای هفته آغاز شده ادامه داد. سکه روز گذشته در محدوده قیمتی 955 هزار تومان تا 965 هزار تومان در نوسان بود و در نهایت در ساعت 15 روی قیمت 965 هزار تومان رسید که نشان‌دهنده افزایش 24 هزار تومانی قیمت سکه در مقایسه با قیمت نهایی روز شنبه
است.
سکه در نخستین ساعت فعالیت بازار در هفته جاری 915 هزار تومان قیمت‌گذاری شد که این موضوع نشان‌دهنده افزایش 45هزار تومانی قیمت سکه در دو روز ابتدایی هفته است. فعالان بازار در تشریح دلایل افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر دو موضوع واکنش هیجانی به تفاهم لوزان و افزایش بهای اونس جهانی در بازه زمانی تعطیلات نوروز را عنوان می‌کنند.
 آخرین گزارش اشتغال‌زایی ایالات‌متحده نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ماه فوریه 126 هزار شغل ایجاد کرده که کمتر از انتظارها بوده است. رقم مورد انتظار برای ماه مارس 246 هزار شغل بود. همچنین آمار ماه‌های ژانویه و فوریه با بازبینی منفی روبه‌رو شده است، در حالی که آمار ماه مارس نشان‌دهنده اشتغال‌زایی کمتر از 200 هزار موردی در سومین ماه سال 2015 است، ارقام مربوط به ماه‌های فوریه و ژانویه 264 و 201 هزار مورد اعلام شده است. بر همین اساس به طور میانگین بهای اونس جهانی در تعطیلات در حدود 50 دلار افزایش یافته و هم‌اکنون به مرز 1202 دلار رسیده است.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۷:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد