سقوط طلا در بازار جهانی

سقوط طلا در بازار جهانی
طلا در بازار جهانی در پی ضعیف شدن تقاضای چین که در تعطیلات سال نو بسر می‌برد و بهبود بازارهای سهام به کمترین سطح در شش هفته گذشته سقوط کرد.
طلا در بازار جهانی در پی ضعیف شدن تقاضای چین که در تعطیلات سال نو بسر می‌برد و بهبود بازارهای سهام به کمترین سطح در شش هفته گذشته سقوط کرد.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1206 دلار رسید.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.2 درصد کاهش یافت و به 1206 دلار رسید.
قیمت این فلز روز سه شنبه 1.5 درصد کاهش یافت و به 1203 دلار سقوط کرد که کمترین قیمت از ششم ژانویه بود.
بازارها در چین که دومین خریدار بزرگ طلا در جهان است، از روز چهارشنبه تا 24 فوریه به مناسبت تعطیلات سال نو تعطیل خواهند بود. حجم معاملات بازار طلای شانگهای روز گذشته به پایین‌ترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسید.
خرید مصرف کنندگان چینی در آستانه تعطیلات قوی بود اما انتظار می‌رود فروش طلا در این کشور پس از پایان تعطیلات کمتر شود. طبق گزارش جدید شورای جهانی طلا، در چین که بزرگترین مصرف کننده طلای جهان در سال 2013 شده بود، تقاضا برای این فلز زرد 38 درصد در سال 2014 کاهش پیدا کرد و به 813.6 تن رسید. خرید شمش و سکه طلا برای سرمایه‌گذاری در چین سال گذشته به میزان 50 درصد کاهش یافت و خرید جواهرات هم از رکورد بالای سال 2013 کمتر شد.
به گفته تحلیلگران اچ اس بی سی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سه عامل شامل خروج موقت چین از بازار، احتمال افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا و ضعف تکنیکی قرار می‌گیرد.
معامله گران همچنین منتظر انتشار گزارش آخرین نشست سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا هستند تا به ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخ‌های بهره از سوی این بانک بپردازند. نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد.
قیمت طلا این اواخر به دلیل نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی یونان و احتمال بی‌ثباتی در منطقه یورو که باعث افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز زرد شده بود پشتیبانی شده بود اما احتمال سازش میان آتن و وام دهندگان بین المللی در هفته جاری سرمایه گذاران را از افزایش خرید باز داشت.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1175 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 16.4612 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، 780 دلار بود. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۴:۲۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد