تلاش برای کسب ۵ درصد از بازار ۱.۵ میلیارد دلاری طلا و جواهر دنیا

تلاش برای کسب ۵ درصد از بازار ۱.۵ میلیارد دلاری طلا و جواهر دنیا
رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا،‌جواهر و سنگ‌های قیمتی از تلاش برای کسب ۵ درصد از بازار ۱.۵ میلیارد دلاری طلا و جواهر دنیا خبرداد.
به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، عبادالله محمد ولی با بیان توانمندی صنعت طلا و جواهر در اقتصادی کشور اظهار داشت: گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل 600 میلیارد دلار و گردش مالی جواهر 700 میلیارد دلار برآورد می شود. در همین راستا به دنبال آن هستیم که سهم 5 درصدی از این بازار را در طول 10 سال آینده به دست آوریم.
وی در ادامه به مزیت این هنر-صنعت در موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: در حوزه اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر در صنعت طلا، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می توانند بسیار تاثیرگذار قدم بردارند.
محمدولی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که کردیم باید طی 5 سال آینده 350 هزار تا 500 هزار نفر با همکاری دستگاه های مذکور وارد بازار طلا و جواهر شوند. در واقع این صنعت توان استفاده از این تعداد را دارد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیت های موجود دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری نوعی تضمین دراین بازار است البته ضرورت دارد که برای تقویت سرمایه گذاری ها از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی مهارتهای خود را دراین زمینه عرضه کنیم.
محمدولی  صنعت طلا و جواهر را صنعتی سبز دانست و عنوان کرد: توسعه مشاغل خانگی از طریق صنعت طلا یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می آید. صنعت سبز، صنعتی است که فاقد آلایندگی است و به همین دلیل خانواده می تواند در کنار یکدیگر و حتی در مکان های مسکونی اقدام به ساخت زر و زیورهای سنتی کنند که این سهم مهمی در ایجاد اشتغال دارد.
وی افزود: در این نمایشگاه و پس از عرضه دانش و تکنولوژی خود در زمینه صنعت طلا از دولت تقاضا داریم که زمینه ورود به کشورهای اطراف، D8 ، عضو اکو و منطقه خلیج فارس که بازاری برابر با یک میلیارد نفر می شود را فراهم کند. این کشورها بارها پس از بازدید از توانایی های ایران تمایل خود برای همکاری مشترک را اعلام کرده اند.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۴:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد