کاهش حدود 15 دلاری قیمت طلا در هفته گذشته

کاهش حدود 15 دلاری قیمت طلا در هفته گذشته
با وجود بهبود قیمت معاملات طلای بازار آمریکا تا ساعات پایانی روز جمعه، این فلز زرد طی هفته گذشته 14.80 دلار یا بیش از یک درصد کاهش یافت.
با وجود بهبود قیمت معاملات طلای بازار آمریکا تا ساعات پایانی روز جمعه، این فلز زرد طی هفته گذشته 14.80 دلار یا بیش از یک درصد کاهش یافت.
طلا روز جمعه در واکنش به گزارشی که رشد اقتصادی کمتر از حد مطلوب آمریکا را نشان داد، بهبود یافت و ژانویه را با رشد هشت درصدی به پایان رساند که بهترین رشد ماهانه از ژانویه سال 2012 تاکنون بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 23.90 دلار یا 1.9 درصد افزایش یافت و به 1278 دلار رسید.
بهای معاملات طلا پس از گزارش وزارت بازرگانی آمریکا که نشان داد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال گذشته بر مبنای سالانه 2.6 درصد در مقایسه با رقم 3.2 درصد پیش بینی شده، توسعه یافته است روند صعودی پیدا کرد.
همچنین صعود قیمت نفت در ساعات پایانی روز جمعه از قیمت طلا پشتیبانی کرد زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی از تورم احتمالی به خرید طلا روی آوردند.
طلا روز پنج شنبه در پی واکنش سرمایه‌گذاران به بیانیه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که تصمیم این بانک برای افزایش نرخ‌های بهره را مورد تاکید قرار داد و در نتیجه آن تقاضا برای این فلز ارزشمند ضعیف شد، 31.30 دلار یا 2.4 درصد کاهش یافته بود که بزرگترین کاهش یک روزه در 13 ماه گذشته بود.
معامله گران معتقدند طلا در کوتاه مدت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به بی‌ثباتی اروپا با وجود قوی ماندن ارزش دلار، در برابر کاهش ایستادگی خواهد کرد.
گروه بانکی گولدمن ساش در گزارش اخیر خود قیمت مورد پیش بینی برای هر اونس طلا در سال 2015 را از 1200 به 1262 دلار افزایش داد. این بانک مستقر در نیویورک اعلام کرد طلا تا چند ماه آینده به دلیل آمار ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا و گسترش اقدامات محرک مالی بانک مرکزی اروپا در سطح کنونی پشتیبانی خواهد شد.
اما تحلیلگران این بانک مجددا نظر بدبینانه خود نسبت به دورنمای طلا را تکرار و پیش بینی کردند قیمت هر اونس این فلز به 1089 دلار در سال 2016 و 1050 دلار در سال 2017 می‌رسد.
به گفته تحلیلگران، این انتظار که بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی اقدام به افزایش نرخ‌های بهره خواهد کرد یک نگرانی بلندمدت برای علاقمندان به سرمایه گذاری در طلا باقی می‌ماند.
طلا در ژانویه تحت تاثیر آشفتگی و نوسان حاصل از ریزش قیمت نفت و اقدام بانک مرکزی سوییس در پایان کنترل ارزش فرانک در برابر یورو که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن را افزایش داد، روند صعودی داشت و بهای معاملات نقدی این فلز هشت درصد رشد داشت که بیشترین رشد از ژانویه سال 2012 بود.
در این بین صندوق‌های سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس آمریکا ماه ژانویه با افزایش 1.9 میلیارد دلاری ذخایرشان روبرو شدند که بزرگترین افزایش از سپتامبر سال 2012 تاکنون بود.
به گفته تحلیلگران کومرس بانک، بازگشت سرمایه‌گذاران به این صندوق‌ها یکی از تحولات قابل توجه بازار طلا در سال جاری و دلیل عمده افزایش قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون بوده است.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل در مارس در معاملات کامکس 2.6 درصد افزایش یافت وبه 17.208 دلار رسید. قیمت این فلز در ژانویه 10 درصد رشد کرد.
در بازار بورس کالای نیویورک هر اونس پلاتین برای تحویل در آوریل 1.7 درصد افزایش یافت و به 1238 دلار رسید. این فلز با رشد 2.4 درصدی در ژانویه روند نزولی شش ماه گذشته را که طولانی‌تری افت از ژانویه سال 1997 تاکنون بود، متوقف کرد.
بهای معاملات پالادیم در بازار نیمکس با 0.1 درصد افزایش به 772 دلار رسید. قیمت این فلز در ژانویه 3.3 درصد صعود داشت. 
منبع خبر: ایسنا
  ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۳:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد