تداوم روند نزولی طلا در نیمه نخست سال جدید میلادی

تداوم روند نزولی طلا در نیمه نخست سال جدید میلادی
قیمت طلا به علت احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا نزدیک به 3 دلار کاهش یافت و 1195.74 دلار در هر اونس فروخته شد.
 به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، با تقویت ارزش دلار و افزایش اشتهای سرمایه‌گذاران برای خطر کردن به علت انتشار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، قیمت طلا کاهش یافت و در کشمکش با سطح 1200 دلار قرار گرفت.
هر اونس طلا با کاهش 2.83 دلاری 1195.74 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها پس از ثبت 2 هفته افزایشی، طی هفته گذشته 2 درصد کاهش یافت.
فدرال رزرو پس از دو روز نشست در روز چهارشنبه نشانه‌هایی از خود بروز داد که تصمیم دارد نرخ بهره بانکی آمریکا را در سال آینده افزایش دهد،اما در عین حال اعلام کرد که برای اقدام موضعی صبورانه در پیش گرفته است که این امر مانع از کاهش‌های بیشتر طلا شد.
افزایش نرخ بهره، به دارایی‌های غیر بهره‌ای نظیر طلا خسارت می‌زند. این نوع دارایی‌ها به دنبال سیاست‌های افزایش نقدینگی و کاهش نرخ بهره در سال‌های پس از بحران مالی 2008، افزایش یافته بودند.
کارستن فیریچ تحلیلگر کامرزبانک در این‌باره به رویترز گفت، شگفت‌آور است که پس از نشست فدرال رزرو دیدیم طلا به شدت کاهش نیافت. این امر به علت تقویت ارزش دلار بوده است.
وی افزود، ما انتظار داریم که شاهد فشاری بر قیمت طلا در نیمه نخست سال باشیم و به علت احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در سه‌ماهه دوم، کاهش انتظارات تورمی، کاهش قیمت نفت و اوضاع اقتصادی ضعیف خارج از آمریکا، قیمت‌ها به 1100 دلار در هر اونس برسد.
موضع بدون عجله‌ فدرال رزرو برای متوقف کردن محرک‌های اقتصادی در اقتصاد آمریکا، ارزش سهام‌های اروپا و آمریکا را افزایش داد و سهام‌های آسیایی نیز بهترین روزهای خود در 15 ماه گذشته را تجربه کردند.
ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی 0.2 درصد افزایش یافت. قیمت نفت برنت نیز حدود 1.5 درصد افزایش یافت.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۰:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد