قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی
طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن دورنمای نرخ بهره در آمریکا و همه پرسی طلا در سوئیس، نزدیک به بالاترین سطح قیمت در سه هفته گذشته باقی ماند.
طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن دورنمای نرخ بهره در آمریکا و همه پرسی طلا در سوئیس، نزدیک به بالاترین سطح قیمت در سه هفته گذشته باقی ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه بازار سنگاپور 1199 دلار معامله شد.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 1198 دلار معامله شد.
طلا روز جمعه بدنبال اعلام تدابیر محرک مالی در چین، ژاپن و اروپا، به 1207 دلار صعود کرده بود.
قیمت طلا هفته جاری به دلیل در پیش بودن تعطیلات شکرگذاری در آمریکا و همه پرسی طلا در سوییس که سرمایه گذاران منتظر نتیجه آن هستند، در بازه محدودی قرار داشته است.
هدف از همه‌پرسی طلای سوییس جلوگیری از کاهش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور و ملزم کردن آن به نگهداری 20 درصد از ذخایرش به طلا است. بازارها معتقدند رای آری در این همه پرسی ممکن است قیمت طلا را افزایش دهد با اینهمه نظرسنجی اخیر نشان داده که حمایت مردم سوییس از این ابتکار به 38 درصد کاهش یافته است.
بانک سوسیته جنرال قیمت طلای مورد پیش بینی را کاهش داد و اعلام کرد متوسط قیمت هر اونس طلا در سه ماهه چهارم امسال به 1150 دلار و در سال آینده به 1025 دلار خواهد رسید.
تحلیلگران این بانک در یادداشتی اظهار کردند: ما انتظار داریم قیمت طلا با قوی‌تر شدن دلار و ادامه روند نزولی بازار طلا، همچنان کاهش پیدا کند و تقاضای سرمایه گذاری برای طلا ضعیف شود زیرا سرمایه گذاران با آغاز افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا و دورنمای اقتصادی بهتر در این کشور به این نتیجه خواهند رسید که سرمایه گذاری‌های جایگزین بهتری وجود خواهد داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالیکه طلا سال گذشته با اعلام آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی از سوی بانک مرکزی آمریکا 28 درصد سقوط کرد اما امسال با وجود انتظار بازار برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا و تحت تاثیر گسترش تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، تغییر چندانی نداشته است و از ابتدای امسال تاکنون تنها 0.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.
شاخص دلار بلومبرگ روز گذشته به دنبال انتظار آمار سفارشات محصولات بادوام آمریکا که رشد بهتر از حد مطلوبی را در سه ماهه سوم نشان داد و همچنین کاهش اعتماد مصرفی در این کشور، در پایین رکورد پنج سال قرار گرفت.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 16.6166 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از افزایش 1.7 درصدی در روز گذشته، 0.2 درصد کاهش یافت و به 1221 دلار رسید اما پالادیم تغییر چندانی نداشت و هر اونس این فلز 793 دلار معامله شد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۶:۵۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد