جهت قیمت سکه تغییر می‌کند؟

جهت قیمت سکه تغییر می‌کند؟
با افت اونس جهانی از انتهای هفته اول آبان‌ماه‌، بهای‌سکه در بازارهای داخلی در مسیر کاهشی قرار گرفت. سکه که روز پنج‌شنبه 8 آبان به قیمت 925 هزار تومان رسیده بود، در انتهای هفته قبل تا 905 هزار تومان پایین آمد تا در این بازه زمانی افتی 20هزار تومانی را ثبت کند. با وجود این کاهش قابل‌ملاحظه بهای این فلز ماندگارمتناسب با افت طلای جهانی کاهش نیافته وسکه بازار دارای حباب قیمتی مثبت است. انتظار می‌رود در صورت ادامه روند هفته قبل، قیمت سکه در هفته جاری به زیر 900 هزار تومان برسد. همچنین پنج‌شنبه گذشته بهای دلار تغییری را نسبت به روز قبل تجربه نکرد و با نرخ 3260تومان به کارخود در هفته دوم آبان‌ماه خاتمه داد.
در اولین روز هفته گذشته سکه وارد کانال 910 هزار تومانی شد. در دهمین روز آّبان‌ماه 11هزار تومان از قیمت سکه کاسته شد و بهای این فلز گرانبها از 925 هزار تومان پنج‌شنبه 8 آبان به 914 هزار تومان در ابتدای هفته قبل رسید. این سقوط قیمتی در حالی صورت گرفت که آخرین باری که قیمت در یک روز بیش از 10 هزار تومان کاهش یافته بود به اواخر تیرماه بازمی‌گشت. به این ترتیب پس از گذشت حدود سه ماه و نیم بهای این فلز ماندگار با چنین کاهشی مواجه شد. 
عامل اصلی افت قابل توجه سکه در ابتدای هفته پیش رسیدن قیمت اونس به مرز 1170 دلار در انتهای روز جمعه 9 آبان‌ماه بود. با ادامه کاهش قيمت طلای جهانی و رسیدن بهای این فلز به زیر 1150 دلار، قیمت سکه در دو روز انتهایی هفته نیز کاهش یافت. روز چهارشنبه هر سکه بهار آزادی با 5 هزار تومان افت نسبت به آخرین روز کاری بازار 910 هزار تومان قیمت خورد و روز پنج‌شنبه با 5 هزار تومان افت دیگر به 905 هزار تومان رسید. قیمت ثبت شده برای سکه در روز پنج‌شنبه کمترین بهای این فلز قیمتی از ابتدای سال جاری و از اواخر بهمن‌ماه سال 92 بود. 
ادامه افت قیمتی سکه؟
با وجود افت 9 هزارتومانی سکه در هفته پیش، قیمت این فلز گرانبها متناسب با افت طلای جهانی کاهش نیافت. در‌حالی‌که در هفته قبل 5/2 درصد از ارزش اونس کم شد، بهای سکه بازار تنها یک درصد پایین آمد. به این ترتیب در حال حاضر قیمت سکه بازار از ارزش ذاتی این فلز بیشتر و حباب قیمتی سکه مثبت است. روز پنج‌شنبه ارزش ذاتی سکه زیر 900 هزار تومان و حدود 880 هزار تومان بود. به‌نظر می‌رسد در صورت ادامه روند فعلی عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه؛ یعنی ادامه کاهش اونس جهانی و تغییرات محدود دلار در بازارهای داخلی، قیمت سکه در هفته جاری به زیر 900 هزار تومان برسد. 
سکون دلار در انتهای هفته
از 4 روز کاری هفته گذشته قیمت دلار در 3روز افزایش یافت. در اولین روز هفته بهای این ارز با پنج تومان رشد پس از 20 روز به سطح قیمتی 3250 تومان رسید و در روز بعد نیز با پنج تومان افزایش دیگر تا 3255 تومان بالا رفت. پس از تعطیلی روزهای دو شنبه و سه‌شنبه، در سومین روز کاری، شاخص بازار ارز با یک نوسان 5 تومانی افزایشی دیگر تا 3260 تومان بالا رفت. به این ترتیب از تاریخ یکشنبه 4آبان‌ماه تا روز چهارشنبه 14 آبان‌ماه نرخ فروش دلار 45تومان (معادل 3/1 درصد) افزايش يافت و از 3215تومان به 3260 تومان رسید. با وجود افزایش دلار در این 3 روز کاری، در ششمین روز هفته، بهای این ارز تغییری را نسبت به روز قبل ثبت نکرد و دلار با همان نرخ 3260 تومان به کار خود در هفته دوم آبان‌ماه پایان داد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد