احتمال کاهش قیمت جهانی طلا به کمتر از 1200دلار در هر اونس

احتمال کاهش قیمت جهانی طلا به کمتر از 1200دلار در هر اونس
خبرگزاری رویترز انگلستان اعلام کرد: بهای طلا روز چهارشنبه در بازارهای جهانی باز هم کاهش یافت و هر اونس طلا نزدیک کف قیمت 9 ماه گذشته معامله شد و احتمال می رود، به کمتر از یک هزار و 200 دلار در هر اونس نیز برسد.
به نقل از رویترز، گرانتر شدن دلار و کاهش تقاضای طلا از سوی چین که بزرگترین خریدار این فلز در سطح جهان است، مهمترین دلایل افت قیمت طلا در بازارهای جهانی است.
نرخ برابری دلار در مقابل مجموعه ارزهای اصلی (شامل یورو، ین، کرون نروژ، پوند انگلیس و فرانک سوییس) به بالاترین سطح آن در چهار سال گذشته رسیده است.
قیمت سایر فلزات قیمتی نیز کاهش چشمگیری پیدا کرد، قیمت پلاتین به کمترین سطح آن در پنج سال گذشته رسید، در حالی که قیمت نقره به کمترین سطح خود از مارس 2010 کاهش یافت.
قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در بازار لندن در ساعت 06:23 بامداد روز چهارشنبه به وقت گرینویچ، دو دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 205 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید. قیمت این فلز گرانبها دیروز یک هزار و 204 دلار و 40 سنت بود که کمترین قیمت از اوایل ژانویه (اواسط دی 92) است، کاهش پیدا کرد.
بانک اچ.اس.بی.سی انگلستان در یادداشتی به رویترز اعلام کرد: مادامی که نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزها افزایش یابد و دلار ارزشمند باشد، طلا احتمالا در مسیر کاهش قیمت خواهد بود.
طلا به نوسان خود در قیمت بیش از یک هزار و 200 دلار در هر اونس ادامه می دهد و ممکن است در صورت تداوم افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها، به کمتر از این سطح نیز کاهش یابد.
قیمت تحویل فوری نقره در بازار لندن امروز در ساعت یاد شده با سی و پنج صدم درصد کاهش به 16 دلار و 88 سنت، پلاتین با 1.23 درصد کاهش به یک هزار و 277 دلار و 24 سنت و پالادیوم با یک صدم درصد افزایش به 769 دلار در هر اونس رسید.
در بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا در معاملات آتی به قیمت یک هزار و 206 دلار و 30 سنت معامله شد.
در ساعت یاد شده همچنین، هر یورو معادل 1.2621 دلار بود و شاخص دلار در سطح 85.984 قرار داشت.
منبع خبر: ایرنا
  ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۷:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد