قیمت طلا در ماه سپتامبر به کمترین سطح آن در 15 ماه گذشته می رسد

قیمت طلا در ماه سپتامبر به کمترین سطح آن در 15 ماه گذشته می رسد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: طلا آماده می شود تا در پایان معاملات روز سه شنبه (30 سپتامبر) کمترین قیمت ماهانه خود در 15 ماه گذشته را تجربه کند.
قیمت طلا روز سه شنبه اندکی بیش از کمترین سطح 9 ماهه آن ثابت ماند، زیرا شاخص سهام آسیا به دلیل ناآرامی های سیاسی در هنگ کنگ، به وضعیت با ثباتی نرسید.
با این حال، طلا در آستانه تجربه بیشترین افت ماهانه خود از ژوئن 2013 تاکنون است، زیرا صعود پرشتاب ارزش دلار، چشم انداز تقاضای برای این فلز را تیره کرده است.
قیمت طلا که هفته گذشته به سطح یک هزار و 206 دلار و 85 سنت در هر اونس یا کف قیمت 9 ماهه رسیده بود، از ابتدای ماه سپتامبر(10 شهریور) تاکنون 5.4 درصد کاهش داشته است
امروز همچنین، بهای این فلز ارزشمند در آستانه تجربه نخستین کاهش قیمت سه ماهه نیز قرار دارد، با این وجود از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، قیمت طلا یک درصد کاهش داشته است.
قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در بازار لندن، روز سه شنبه در ساعت 03:41 بامداد به وقت گرینویچ تقریبا دو دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و 217 دلار و 76 سنت در هر اونس رسید.
قیمت تحویل فوری نقره با تقریبا سه دهم درصد افزایش به 17 دلار و 51 سنت، پلاتین با تقریبا شش دهم درصد افزایش به یک هزار و 307 دلار و شش سنت و پالادیوم با چهار دهم درصد افزایش به 789 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.
همچنین در ساعت یادشده، قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با اندکی کاهش به یک هزار و 218 دلار و 50 سنت رسید.
در ساعت یادشده، هر یورو معادل 1.2695 دلار بود و شاخص دلار به 85.543 رسید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۵:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد