فراز و فرود سکه در هفته گذشته

فراز و فرود سکه در هفته گذشته
طی هفته گذشته قیمت سکه در بازه قیمتی 910 هزار تومان تا 930 هزار تومان نوسان کرد.
طی هفته گذشته قیمت سکه در بازه قیمتی 910 هزار تومان تا 930 هزار تومان نوسان کرد. بهای سکه در ابتدای هفته گذشته ابتدا وارد کانال 920 هزار تومان شد و در ادامه نیز بهای آن به سطح پایین‌تر و کانال 910 هزار تومانی رسید، ولی سر انجام در انتهای هفته، بهای این فلز قیمتی به کانال 920 هزار تومانی ابتدای هفته بازگشت.
همچنین در حالی‌که بهای دلار در سه روز ابتدایی هفته گذشته کاهش یافت و به زیر 3200 تومان رسید، بهای این ارز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش یافت و به بالای 3200 تومان بازگشت. همچنین در پنج‌شنبه هفته گذشته دلار بدون تغییر نسبت به روز پیشین در نرخ 3205 تومان به کار خود پایان داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوسان قیمتی دلار در کوتاه‌مدت ناشی از عوامل روانی است، حال آنکه روند تغییرات قیمتی دلار در درازمدت از شاخص‌های بنیادینی چون تورم تاثیر بیشتری می‌گیرد.
بهای سکه در 3 روز ابتدایی هفته گذشته کاهش یافت و به کانال 910 هزار تومانی وارد شد. افت قیمت سکه در آن روزها ناشی از کاهش همزمان قیمت دلار در بازاهای داخلی و اونس در بازارهای جهانی بود. بهای سکه در ابتدای هفته جاری با کاهش 10 هزار تومانی نسبت به پنج‌شنبه27 شهریورماه به کانال 920 هزار تومانی وارد شد. در ادامه روند کاهشی سکه، روز دوشنبه بهای این فلز به کانال 910 هزار تومانی وارد شد، اما سه‌شنبه هفته گذشته با بالارفتن 48/1 درصدی اونس در بازارهای جهانی و افزایش 5/0 درصدی دلار، سکه به کانال 920 هزار تومانی بازگشت. در روز چهارشنبه نیز، قیمت سکه در بازار بیشتر از افزایش دلار تاثیر گرفت و با وجود کاهش 9 دلاری اونس، بهای سکه به کانال 930 هزار تومانی وارد شد. با ادامه افت اونس در بازارهای جهانی در روز پنج‌شنبه و ثابت ماندن قیمت دلار نسبت به روز چهارشنبه، سکه در روز انتهایی هفته پیش به کانال 920 هزار تومانی ابتدای هفته بازگشت. بهای سکه در دو هفته گذشته در بازه قیمتی 920 هزار تومان تا 930 هزار تومان بوده است و در این بین یک بار هم به کانال 910 هزار تومان وارد شده است. به این ترتیب بهای سکه در دو هفته اخیر در یک کانال قیمتی قرار نداشت، این درحالی است که بهای سکه در 3 هفته ابتدایی شهریور در کانال 940 هزار تومانی قرار داشت. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۷:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد