آمار ضعیف اشتغال آمریکا موفق به بالا بردن قیمت جهانی طلا شد

آمار ضعیف اشتغال آمریکا موفق به بالا بردن قیمت جهانی طلا شد
رویترز روز دوشنبه اعلام کرد: با وجود عواملی که در جهت کاهش قیمت طلا عمل می کنند، آمار ضعیف اشتغال آمریکا به خوبی توانست از افزایش بهای این فلز ارزشمند پشتیبانی کند.
به نقل از رویترز، به دلیل گزارش ناامید کننده اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور) قیمت طلا امروز به روند افزایشی جلسه قبل خود در بازار نیویورک ادامه داد و با اندکی افزایش در سطح بیش از یک هزار و 260 دلار در هر اونس باقی ماند. سرمایه گذاران به گسترش ناآرامی و بحران در اوکراین نیز توجه دارند.
به دنبال افزایش شش دهم درصدی جمعه گذشته بهای طلا که پس از اعلام خبر افزایش کمتر از انتظار اشتغال آمریکا اتفاق افتاد، امروز قیمت طلا در بازار لندن تنها کاهش ناچیزی را تجربه کرد و در ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ به یک هزار و 267 دلار و 54 سنت در هر اونس رسید.
لیکن قیمت هفتگی طلا، تحت تاثیر توافق اوکراین با جدایی طلبان طرفدار روسیه برای آتش بس که نخستین گام در راه خاتمه اختلاف و درگیری در شرق اوکراین محسوب می شود، جمعه گذشته کاهش پیدا کرد.
کاهش ارزش یورو نیز در کاهش قیمت هفتگی طلا تاثیر داشت.
در هفته جاری میلادی سرمایه گذاران وضعیت اوکراین از بابت بدتر شدن تنش ها که می تواند موجب افزایش تقاضای طلا به عنوان یک دارایی مطمئن شود، را نیز رصد می کنند.
شب یکشنبه آتش درگیری ها در شرق اوکراین شعله ورتر شد که این مساله می تواند آتش بسی که کمتر از دو روز از عمر آن می گذرد را به خطر اندازد.
از سوی دیگر، سرمایه گذاران به گزارش تجاری چین که انتظار می رود اواخر وقت امروز منتشر شود نیز توجه دارند. احتمال می رود گزارش یادشده نشان دهنده ضعیف تر شدن اقتصادی این کشور باشد که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود.
این هفته، به جز گزارش خرده فروشی آمریکا که قرار است روز جمعه اعلام شود، گزارش اقتصادی دیگری منتشر نخواهد شد.
امروز در بازار لندن همچنین قیمت تحویل فوری نقره با یک هم درصد افزایش به 19 دلار و 16 سنت، پلاتین با یک دهم درصد کاهش به یک هزار و 399 دلار و 10 سنت و پالادیوم 28 صدم درصد افزایش به 887 دلار در هر اونس رسید.
در بازار کامکس نیویورک قیمت طلا با 9 صدم درصد افزایش به یک هزار و 268 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید.
هر یورو امروز در ساعت یادشده در برابر 1.2951 دلار خرید و فروش شد و شاخص دلار 83.835 بود.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۸:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد