کاهش مداوم قیمت‌های «آتی»

کاهش مداوم قیمت‌های «آتی»
روز گذشته، قیمت معاملات آتی سکه طلا در دو سررسید آخر شاهد کف جدید بود. کاهش قیمت‌های آتی در پی سقوط قیمت جهانی طلا رخ داد. روز دوشنبه با توجه به تعطیلی رسمی آمریکا، نوسانات اونس طلا اندک بود
روز گذشته، قیمت معاملات آتی سکه طلا در دو سررسید آخر شاهد کف جدید بود. کاهش قیمت‌های آتی در پی سقوط قیمت جهانی طلا رخ داد. روز دوشنبه با توجه به تعطیلی رسمی آمریکا، نوسانات اونس طلا اندک بود، ولی سه‌شنبه آرامش بازار طلا برهم ریخته و سقوط قیمت اونس طلا به کمتر از 1270 دلار تا قبل از شروع به کار بازار آمریکا، باعث شور و هیجان دوباره بین معامله‌گران آتی شد. تا زمان تهیه این گزارش (حدود ساعت 15:00) حجم معاملات تنها در سررسید آخر به بالای 2 هزار قرارداد رسید که برای بازار کم‌رونق این روزها رقم قابل توجهی بود. تا زمان مذکور دو سررسید آخر به کف قیمت جدید رسید و سررسید آبان ماه نیز در کف قیمت هفته‌های اخیر معامله شد. افزایش نرخ دلار در هفته جاری باعث شده تا تاثیر ریزش قیمت جهانی طلا در بازار داخل نسبتا کمتر باشد.
هفته‌ پرهیجان پس از پایان ماه میلادی
اولین هفته پس از پایان هر یک از ماه‌های میلادی، معمولا از پرهیجان‌ترین هفته‌های بازار طلا است. اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا که معمولا ماهانه محاسبه و اعلام می‌شوند دلیل اصلی نوسانات بازار طلا در این هفته است. نرخ بیکاری آمریکا که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مورد توجه فدرال رزرو در سیاست‌های پولی است، در هفته اول پس از پایان ماه میلادی اعلام می‌شود و معمولا در پی اعلام آن بازار طلا و ارزش دلار نوسانات زیادی تجربه می‌کند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۵:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد