رشد هفتگی و ماهانه قیمت جهانی طلا

رشد هفتگی و ماهانه قیمت جهانی طلا
اگرچه قیمت جهانی طلا روز جمعه با صعود بازارهای سهام کاهش یافت اما این فلز گرانبها با افزایش تنش‌های اوکراین به رشد هفتگی و ماهانه رسید.
اگرچه قیمت جهانی طلا روز جمعه با صعود بازارهای سهام کاهش یافت اما این فلز گرانبها با افزایش تنش‌های اوکراین به رشد هفتگی و ماهانه رسید.
سرمایه گذاران همچنان به تنش‌های میان روسیه و اوکراین حساس مانده اند. طلا روز پنج شنبه پس از اینکه اوکراین اعلام کرد روسیه نیروهایش را وارد خاک این کشور کرده است صعود کرد اما شدت درگیری‌ها به اندازه ای نبود که افزایش قیمت طلا پایدار بماند.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر سه دلار کاهش یافت و به 1287 دلار رسید اما در یک هفته گذشته 0.6 درصد رشد قیمت داشت. قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 1286 دلار رسید.
قیمت طلا در ماه اوت 0.4 درصد افزایش یافت و از 1273 دلار که پایین‌ترین رکورد در دو ماه بود و هفته گذشته به آن رسیده بود، بهبود یافت.
انتشار اخبار اقتصادی مثبت اخیر این احتمال را تقویت کرده است که بانک مرکزی آمریکا تدابیر محرک مالی خود را که تاکنون یکی از عوامل اصلی پشتیبانی کننده از قیمت‌های طلا بوده اند، به طور گسترده تعدیل خواهد کرد و در نتیجه تقاضا برای این فلز گرانبها محدود می‌شود.
قیمت جهانی طلا پس از سقوط 28 درصدی در سال گذشته، برخلاف پیش بینی‌های بدبینانه بانک‌های بزرگی مانند گولدمن ساکس از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل ناآرامی در اروپای شرقی و خاورمیانه که تقاضای خرید سرمایه گذاران را تقویت کرد، 7.3 درصد صعود کرده است.
در بازار فلزات دیگر، قیمت پالادیم با نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه این فلز از سوی روسیه که بزرگترین تولیدکننده پالادیم در جهان است به بالاترین سطح در 13 سال و نیم گذشته صعود کرد. انتظار می‌رود عرضه پالادیم از سوی روسیه امسال دو درصد کاهش پیدا کند. این کشور بیش از 40 درصد از پالادیم جهان را در سال گذشته تامین کرد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش قیمت، به 901 دلار رسید در حالیکه بهای معاملات این فلز برای تحویل در دسامبر تا 909 دلار نیز صعود کرد.
هر اونس نقره برای تحویل در دسامبر در بازار کامکس نیویورک با 0.7 درصد افزایش، به 19.609 دلار رسید و در بازار بورس کالای نیویورک هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر با 0.4 درصد افزایش قیمت، 1425 دلار معامله شد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۸:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد