پیش‌بینی کاهش قیمت طلا

پیش‌بینی کاهش قیمت طلا
سقوط 24 دلاری قیمت آنی اونس طلا در هفته گذشته باعث شده که برآیند پیش‌بینی‌های کارشناسان بازار فلزات گرانبها برای روزهای پیش رو کاهش قیمت طلا باشد.
سقوط 24 دلاری قیمت آنی اونس طلا در هفته گذشته باعث شده که برآیند پیش‌بینی‌های کارشناسان بازار فلزات گرانبها برای روزهای پیش رو کاهش قیمت طلا باشد.
در نظرسنجی این هفته کیتکو اکثر کارشناسان گفته‌اند انتظار کاهش قیمت‌های فلز زرد را در هفته کاری جدید دارند. این کارشناسان عمدتا به ادامه احیای اقتصادی آمریکا و نشانه‌های احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در سال آینده اشاره می‌کنند.  در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو 23 کارشناس شرکت کرده‌اند. از این میان، هشت کارشناس افزایش و 12 کارشناس کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. سه نفر نیز از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند طلا گفته‌اند. هفته گذشته کارشناسان مورد توجه کیتکو به دو گروه برابر هوادار افزایش و کاهش تقسیم شده بودند.
 در نهایت این پیش‌بینی کارشناسان هوادار کاهش قیمت‌ها بود که درست از آب درآمد. هفته گذشته کاهش 24 دلاری اونس طلای آنی با کاهش 27 دلاری اونس طلای آتی همراه شد. کارشناسانی که برای این هفته کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، می‌گویند انتظار دارند طلا در آخرین هفته ماه اوت به افت قیمتی ادامه دهد. 
رالف پرستون، مدیر موسسه Heritage West Financial با اشاره به اینکه انتظار کاهش قیمت‌ها را دارد، می‌گوید: «از نظر فنی و با توجه به شتاب روند گذشته، فشار روی قیمت طلا ادامه خواهد داشت.» دیگر کارشناسان به ادامه تقویت دلار آمریکا اشاره می‌کنند. شاخص دلار ایالات‌متحده هفته گذشته به بالاترین نرخ برابری در 11 ماه گذشته رسید. گفته می‌شود با توجه به افزایش چشمگیر نرخ برابری دلار، این شاخص به آستانه سطح مقاومتی خود رسیده است، موضوعی که به افزایش فشار روی قیمت طلا دامن زده است. اما کارشناسانی که افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند به احتمال بازگشت طلا پس از سقوط هفته گذشته اشاره می‌کنند. از نظر آنها عدم کاهش زیاد قیمت فلز زرد نشانه تلاش طلا برای حرکت روی میانگین قیمتی سال 2014 است. کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه CMC Markets بر این باور است که پتانسیل طلا برای کاهش قیمت‌ها همین حالا نیز بالفعل شده است. 
او می‌گوید: «فروش طلا در هفته گذشته با تقویت دلار همراه شد. از سوی دیگر، ریسک‌های سیاسی نیز همچنان وجود دارد. از همه مهم‌تر اینکه «عملیات ریفاینانس درازمدت» ماه آینده در اروپا آغاز خواهد شد و طلا در پنج سال گذشته ترازنامه‌های بانک مرکزی اروپا را با دقت بیشتری در مقایسه با تغییرات شاخص دلار، مورد توجه قرار داده است.» به این ترتیب طلا این هفته نیز مانند همیشه به اخبار سیاسی و اقتصادی توجه خواهد داشت. با توجه به عادت کردن بازار به اخبار جنگ اوکراین، عراق و غزه این هفته احتمالا توجه بیشتری به اخبار اقتصادی معطوف خواهد شد.  داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا بیشتر از هر خبر دیگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد