کاهش اندک قیمت‌ها در آغاز هفته

کاهش اندک قیمت‌ها در آغاز هفته
قیمت‌های آتی سکه طلا در اولین روز هفته اندکی کاهش یافت. تا حدود ساعت 14:00 روز شنبه میانگین قیمت‌های معاملاتی در دورترین سررسید 17/0 درصد نسبت به قیمت تسویه جلسه معاملاتی قبل کاهش یافت.
قیمت‌های آتی سکه طلا در اولین روز هفته اندکی کاهش یافت. تا حدود ساعت 14:00 روز شنبه میانگین قیمت‌های معاملاتی در دورترین سررسید 17/0 درصد نسبت به قیمت تسویه جلسه معاملاتی قبل کاهش یافت.
نرخ دلار نسبت به پایان جلسه معاملاتی روز پنج‌شنبه اندکی کاهش داشت؛ در حالی‌که قیمت سکه طلا در بازار داخل و قیمت اونس در بازارهای جهانی در مقایسه با پایان جلسه معاملاتی قبل بدون تغییر بود، بنابراین فاکتور اصلی کاهش اندک قیمت‌های آتی در این روز می‌تواند کاهش نرخ دلار باشد. به این ترتیب بازار روز شنبه کم نوسان بود و تا ساعت 14:00 مجموع حجم معاملات در کلیه سررسیدها به کمتر از 900 قرار‌داد رسید. در این میان سررسید آبان ماه نیز با معامله تنها 7 قرارداد شاهد کمترین حجم معاملات بود. در این میان بازه نوسانات در دو سررسید آخر هم طی مدت زمان مذکور به حدود چهار هزار تومان رسید. این روزها معامله‌گران بازار آتی به این نوسانات اندک عادت کرده‌اند و با آرام گرفتن هیجانات بازار دلار، انتظار معاملات سنگین در روزهای شنبه و یکشنبه را ندارند. در جدول ذیل نگاهی به معاملات آتی سکه طلا تا حدود ساعت 14:00 روز شنبه داریم.
با وجود آرامش در بازار آتی و نقدی سکه طلا در داخل کشور، بازار جهانی طلا نوسانات خوبی را تجربه کرده است. افزایش قیمت اونس از عصر روز چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا روز جمعه به 1322 دلار رسید که بالاترین قیمت طی دو هفته اخیر است. با این حال قیمت‌های آتی زیر میانگین دو هفته اخیر معامله می‌شود و قیمت‌ها همچنان زیر میانگین 30 و 50 روزه است.
خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران می‌تواند باعث کاهش بیشتر نرخ برابری دلار در روزهای آینده شود و انتشار هرگونه اخبار رسمی در این زمینه در افزایش نوسانات بازار موثر خواهد بود. تقویم اقتصادی هفته جاری نسبت به هفته گذشته سنگین‌تر است و مهم‌ترین شاخص اقتصادی این هفته برای معامله‌گران آتی، شاخص خرده‌فروشی آمریکا است که در ساعت 17:00 روز چهارشنبه طی ساعت معاملاتی اعلام خواهد شد. این شاخص پتانسیل خوبی برای ایجاد نوسان در بازار جهانی طلا و به دنبال آن بازار آتی سکه طلا دارد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۲۲:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد