سقف ورود و خروج طلای همراه مسافران 150 گرم

سقف ورود و خروج طلای همراه مسافران 150 گرم
براساس ابلاغ رئیس کل بانک مرکزی، ورود و خروج زیور آلات ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر از قبیل گردنبند، دستبند، گوشواره، انگشتری، النگو و غیره برای مصارف شخصی به صورت واحد (از هرکدام یک عدد و در مورد گوشواره یک جفت و النگو شش عدد) در مجموع حداکثر تا ۱۵۰گرم مجاز بوده و مازاد بر آن منوط به کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری، براساس تبصره ماده (4) و ماده (6) آئین نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین، مصوب شورای پول و اعتبار، تعیین ضوابط ورود غیرتجاری طلا، نقره و پلاتین (اعم از خام و مصنوع) و نیز صدور مصنوعات فلزات مذکور به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محول شده است.
با عنایت به اهمیت موضوع و ضرورت به روز رسانی و رفع ابهامات موجود، ضوابط ورود و خروج زیورآلات همراه مسافر (جهت مصارف غیرتجاری)، جهت اجرا به شرح زیر ابلاغ می شود:
1 - ورود زیور آلات ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر از قبیل گردنبند، دستبند، گوشواره، انگشتری، النگو و غیره برای مصارف شخصی به صورت واحد (از هرکدام یک عدد و در مورد گوشواره یک جفت و النگو شش عدد) در مجموع حداکثر تا میزان یکصد و پنجاه گرم مجاز بوده و مازاد بر آن منوط به کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
2 - خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر از انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا میزان یکصد و پنجاه گرم مجاز خواهد بود. چنانچه زیورآلات موردبحث مزین به سنگ های گرانبها از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و ... باشد، نباید وزن نگین منصوب به آنها در مجموع از یک قیراط تجاوز نماید.
3 - خروج ظروف و مصنوعات نقره (بجز زیورآلات) توسط مسافر حداکثر تا میزان سه کیلوگرم مجاز می باشد، مشروط بر اینکه اشیاء مذکور در زمره آثار فرهنگی و تاریخی محسوب نشود.
در انتهای این نامه آمده است، ضمن تاکید بر رعایت مقررات موجود، دستور فرمایید ضوابط مذکور در مبادی ورودی و خروجی کشور به دو زبان فارسی و لاتین در معرض دید مسافران قرار گرفته و بر حسن انجام امور اقدام لازم معمول دارند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه    نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: 
  ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۳:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد