بورس كالا طلايي‌تر مي‌شود

بورس كالا طلايي‌تر مي‌شود
گروه بورس كالا – در هفته جاري شمش طلا با وزن تقريبي يك كيلو در رينگ مبادلاتي آتي و شمش طلاي صد گرمي در رينگ مبادلاتي نقدي بورس كالا عرضه خواهد شد.
محمودرضا الهي‌فر، مديرعامل كارگزاري سي ولكس كالا با بيان مطلب فوق به «دنياي‌اقتصاد» اظهار داشت: عرضه سكه با وزن يكصد گرم با هدف جذب سرمايه‌هاي كوچك‌تر به بورس كالا صورت گرفته است.وي ادامه داد: با توجه به عرضه شمش طلا در بورس كالا با وزن‌هاي حدود يك كيلو و قيمت بالاي آن، خانواده‌ها و اشخاصي كه داراي سرمايه‌هاي اندك هستند، توان خريد آن را نداشته؛ بنابراين بر آن شديم تا با عرضه شمش‌هايي با وزن يكصد گرم و در آينده نزديك 50 گرمي راه را براي حضور سرمايه‌هاي اندك به بورس كالا باز كنيم. وي تصريح كرد: نخستين عرضه شمش طلاي 100 گرمي از سوي كارگزاري سي ولكس كالا و در روز دوشنبه صورت خواهد گرفت.وي افزود: اين شمش‌ها به سفارش كارگزاري سي ولكس بوده و مجوز بانك مركزي را نيز دارد. الهي‌فر تاكيد كرد: در عرضه نخست شمش طلاي صد گرمي تعداد 64 شمش در نظر گرفته شده كه با توجه به استقبال بازار افزايش خواهد يافت. در همين حال، هیات پذیرش بورس کالای ایران با ورود شمش طلای یک کیلویی نيز به معاملات قراردادهای آتی این بورس موافقت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، دبیر هیات پذیرش بورس کالا با بیان مطلب فوق افزود: این هیات پذیرش، شمش طلای یک کیلویی را به عنوان یک قرارداد جدید در دستور کار خود قرار داد و در نهایت با ورود این محصول جدید در معاملات قراردادهای آتی موافقت کرد.
«منوچهر میرزایی» اظهار داشت: خوشبختانه با نرم افزار معاملات سکه طلا می‌توان معاملات شمش طلا را انجام داد؛ به طوری که هم‌اکنون شرایط برای راه اندازی معاملات این محصول در بورس کالا مهیا است.
وی با بیان اینکه دو شرکت «زرمهر» و «موته» محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد که در صورت استقبال شمش 500 و 250 گرمی شرکت «زرمهر» نیز در معاملات قراردادهای آتی مورد معامله قرار خواهد گرفت.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۶:۲۰:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد